Ice Tea, Leonard Cohen si o plantatie. Nu pot avea in comun decit un singur lucru: ceaiul Bigelow

Dupa cum marturisea Leonard Cohen, versurile piesei Suzanne –  “and she feeds you tea and oranges / that come all the way from China” – se refereau la ceaiul Constant Comment al companiei Bigelow. Suzanne Verdal (muza lui Cohen) a povestit cindva prin anii ’80 cum obisnuia sa bea adeseori ceai impeuna cu artistul, acasa la Montreal.

Sigur ca ceaiul nu venea tocmai din China, cei de la Bigelow isi achizitioneaza de la bun inceput frunzele de ceai din Sri Lanka (Ceylon), iar portocalele nici atit nu erau chinezesti. Melodia si versurile, in schimb, aveau sa schimbe dramatic destinul companiei americane.

My Mother Loved Tea

Daca e sa ne luam dupa povestea familiei, redata si in cartea My Mother Loved Tea, Ruth Campbell Bigelow avea sa incerce o veche reteta coloniala de ceai, acasa, in Manhattan. Era in 1945. Reteta se baza pe un melanj de ceai negru, coaja de portocala si mirodenii care au ramas secrete de atunci si pina astazi. Asa s-a nascut “Constant Comment”, primul si cel mai important ceai ce avea sa fie comercializat de Bigelow. Ar mai fi de zis ca la acea data, in Statele Unite nu se comercializau specialitati de ceai: era fie ceai verde, fie ceai negru. Iar Ruth Bigelow avea sa deschida calea exact catre specialitati.

La inceput, familia a optat pentru cutii metalice. Vinzarile erau insa mult sub asteptari. Un singur comerciant din New York parea sa reuseasca sa vinda ceaiul, acesta punind la dispozitia clientilor o cutie pe care sa o deschida ca sa adulmece continutul. “Open and whiff. Is worth one thousand words” – scria pe cutie. De unde se vede ca nu doar o imagine face cit o mie de cuvinte, ci si o aroma…

Doua decenii au trecut insa pina cind ceaiul Bigelow avea sa dea semne ca ar fi patruns definitiv pe piata. Prin anii ’70, dupa ce compania avea sa schimbe ambalajul metallic in cutia de carton pe care o utilizeaza si astazi. Momentul coincide si cu aparitia cintecului compus de Cohen.

Courtesy of Bigelow Tea

De atunci, Bigelow s-a extins. Cu branduri distincte, cu 5 forme de prezentare, cu 20 de arome si peste 130 de ceaiuri comercializate. Mai adaugam aici Plantatia de ceai din Carolina de Sud, achizitionata cu 1,28 millioane de dolari de la Mack Fleming.

Cindi Bigelow, actualul CEO al companiei, a petrecut in jur de doua decenii muncind pe diverse pozitii inainte sa isi asume acest rol in 2005. De subliniat ca, oricit de ciudat ar parea, familia continua sa detina 100% din actiunile firmei care a trecut de a 70-a aniversare, are 350 de angajati, produce 1,7 miliarde de pliculete de ceai annual, cum spuneam, in peste 130 de varietati. Compania are venituri estimate de cca. 90 de millioane de dolari anual.

Un coltisor aparte al afacerii o reprezinta zona de Ice Tea. Aici, insa, o avem chiar pe Cindi Bigelow care explica metodologia prin care ea insasi isi preapara o asemenea bautura. Mai adaugam doar ca ceaiurile Bigelow se spune ca sint suficient de “tari” pentru ca dintr-un singur pliculet sa iasa chiar si 3 cani de ceai obisnuite.

N-am putea sa sarim peste citeva combinatii pe care cei de la Bigelow le recomanda: ceai verde cu mango,  lamiie si English Breakfast, rodie si afine. Hm? Suna bine?

Dar daca tot am ajuns la recomandari, iata si un pont: daca treceti pe la Francesca, nu uitati sa cereti ceaiurile noastre cu gheata. Sint foarte bune!

Ice Tea a la Francesca

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s