Starbucks isi deschide prima cafenea in Uruguay in 2018

Starbucks Corp.  anunta  ca isi va deschide primul local in Uruguay in 2018. Compania a ajuns la o intelegere cu Alsea, un operator multi-brand pentru America Latina si Spania. Colaborarea dintre cele doua companii nu reprezinta propriu-zis o noutate, cei de la Starbucks au semnat o prima intelegere cu mexicanii de la Alsea in 2002, de atunci acestia devenind parteneri strategici in ceea ce priveste drepturile de a deschide si opera localuri sub sigla Starbucks. Si nu putine! Alsea opereaza in Mexic, Chile, Columbia si Argentina 841 de localuri, avind laolalta 10.500 de angajati. Primul local din Uruguay, se va deshide in capitala, la Montevideo, tara devenind cea de a cincea piata pe care patrunde cuplul Starbucks-Alsea in aceasta parte a lumii. Altminteri, Starbucks opereaza pe 18 piete din zona Americii Latine si Caraibelor.

Federico Tejado, CEO Alsea International, spune ca intrarea pe piata din Uruguay reprezinta o continuare a strategiilor de crestere si ca va intari prezenta companiei in regiune.  Ceea ce este cit se poate de evident. La fel, spune dl. Tejado, va conta foarte mult experienta acumulata deja in cei 15 ani de colaborare cu Starbucks, alaturi de care opereaza deja in 4 tari.  Alsea mai are in portofoliu si branduri precum Domino’s Pizza, Burger King, Chili’s, California Pizza Kitchen, P.F. Chang’s, Italianni’s, The Cheesecake Factory, Vips, El Portón, Archie’s, Foster’s Hollywood, LAVACA si Cañas y Tapas. Adica 3.200 de localuri cu peste 67.000 de angajati in tari precum Mexic, Argentina, Chile, Columbia, Brazilia si Spania. Deci Uruguayul reprezinta si oportunitatea de a intra pe o noua piata.

 

Federico Tejado & Ricardo Rico
Foto: globalrlc.com & Facebook

De cealalta parte, managerul general si vicepresedintele Starbucks pentru America Latina, Ricardo Rico, declara ca este incintat sa ofere “experienta” Starbucks si populatiei din Uruguay, o piata emergenta in America Latina. Si Rico a subliniat ca Uruguayul reprezinta un pas in expansiunea planificata pentru continentul sud-american, mai ales ca strategia Starbucks vizeaza o crestere continua, unde un rol important le va reveni celor de la Alsea, partenerul strategic al Starbucks.

Noutatea o reprezinta insa patrunderea pe piata unor tari producatoare de cafea, si evident consumatoare de cafea, “celebrind traditiile locale si cultura cafelei”, dupa cum spune Ricardo Rico. La drept vorbind, insa, lasind cinismul corporatist la o parte, Starbucks duce o lupta acerba pentru uniformizare si globalizare, incercind tocmai sa stearga de pe fata planetei accentele locale si traditiile in ceea ce priveste consumul de cafea, dincolo de dorintele cit se poate de firesti de a produce bani.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s